Wednesday, November 17, 2010

nOvember rain~~~menyakiti Org yg disayangi.....

 first of all...SALAM AIDILADHA.....esOk hari raye kOrban/hari raye haji ye semue Org.....diz year beraye kt kelantan la nmpknye.....ad hikmah jgk x beraye ngan family kt kampung....(kOmpius lg sbnrnye antare sedih ke tidak x  blk raye)~~~

tOpik bebelan hari ni---menyakiti Org yg disayangi (maksud sakitkan kt sini merujuk kpd sakitkan ati dan pearsaan) ..dua Org yg menyayangi itu jga slg menyakiti.....haaaaa~~~~ ayat ala2 ayat nOvelkan.....aku pOn nk kte stju pOn x nk kate x setuju pOn x jgk ngan ayat neh.....menyakiti Org yg disayangi~~~

1) kenape nk sakiti ati org tu klu kite syg die....
2)klu syg x perlu nk sktkan ati die...
3)menyakitkan ati tu maknenye x sayang dgn spnOh ati....
4)menyakitkan ati Org yg disayangi tanpa disedari---mcm mane bOleh x sedar perbuatan diri sendiri???!!!
 ni aku nye pendapat lah....x tau Org laen.....bg aku, klu sayang knpe mesti nk sakitkan ati Org tu...klu sayang, kite mest nk jage ati ngan perasaan Org tu....x mOh wat perkare yg bOleh wat die tersentOh atau terasa ati nagn perbuatan kite....

tapi perasaan sayang tu bOleh berubahkan....hati manusia ni kan cOmplicated n manusia kan x sempurna. Bile rase sayang tu dah mule kurang atau yg lebih terOk sebenarnye x pernah pOn sayang kt Org tu, (org tu hanye perlu bile diperlukan je),mule lah wat perkara2 yg akan menyakitkan ati Org tu...aku plg benci org yg macam ni.....x payah nk susah berlakon menyayangi Org tu klu kOrg x ikhlas sayang kt die....x payah nk bg die harapan palsu kOrg tu....kesian die....cube klu kOrg yg menjadi mangse????!!! baru korang tau mcm mane perasaan die....(tym tu baru padan dgn muke kOrg)...ati dan perasaan manusia bkn brg  permainan!!!!
 aku harap2 aku x pernah n x akan sakitkan ati Org yg aku sayangi...kalau sape2 yg aku pernah wat die sakit ati ke terasa ke,makne nye aku x berape nk sayang sgt lg kt die tu....maklumlah---zaman skang kite x bOleh nk bg kaseh sayang kite bute2 kt sebarangan Org.....hanye Org yg btOl2 layak n berhak je yg kite bOleh bg kaseh sayang kite,dgn harapan perasaan sayang itu berbalas..maklOmlah, klu x btOl2 disayangi,takOt2 nnt disakiti plak!!!!

 kesimpulannye disini....
1)sayangi btOl2 Org yg disayangi...
2)jgn sakiti Org yg anda sayangi....
3)jgn silap bg rase sayang kt Org yg x sepatOtnye...
3)sayangilah diri anda sendiri (maknenye---jgn sakitkan diri sendiri yerrr!!!)
SAYA SAYANG KAMU!!!!!----ibu,ayah,adek2,ahli keluarga saya,dan kawanbaek2 saye....sape yang sayang saye,sayang kamu juge~~~


............................................................................................................................................

1 comments:

lynEllynN said...

statement last xleh trime ok...cayt.!!!