Friday, March 25, 2011

bila kpale otak ditukar ganti tempat ngan kpale lutOt~~~

sapa2 yg ad kt sekitar kb atau lbh tepat kt kb mall (yg dulu ad kes rooftop runtuh n keta terjOn dr atas teruih smpi tgkt bwh tu) hr ni dpt la tgk 'drama thriller' sOrg pOmpuan ni nk terjOn bangunan atas sbb utk bunOh diri....sapa2 yg x da kt tmpt kejadian tu bley la mnOnton vdeo yg diuplOad oleh saksi2 yg melihat n merakam aksi2 pOmpuan tu (aku pOn x da ditempat kejadian tym tu)... pOmpuan berbangse melayu tu kononnye dikatekan nk terjOn bangunan kbmall sebab putus chenta...ad gak yg ckp sbb result spm die trOk...ap pOn aku x sempat nk p tanye die ap motif sebenar disebalik percubaan berani mati die tuh....
lokasi trjOn---sblh kanan poster pacific yg ad gamba Adibah Noor tu~~~

ni vdeo die tym die  nk terjOn....

http://www.facebook.com/video/video.php?v=207566469269432&comments

persOalannya, awat laaa pOmpuan ni plh kbmall sbg lokasi utk terjOn???bkn nya tggi mana pOn....try cuba carik bangunan yg tggi lg yg ad kt kb neh (cthnya bangunan mutiara billion tu---mmg plhn yg bijak utk p trjOn dr tgkt plg atas skali bnOh diri)...dah tu p wat onak tym siang hari..dah la jln jam dasat gla2 tym tu,psl dia sOrg lg la jam gila jln...x psl2 pOmpuan ni dpt publisiti murahan... cuba dia wat onak tym tghmlm... keta pOn x byk, x da Org nmpk, senang trjOn x da bOmba dtg slmtkan---lagi tragis....

.
.
.
x paham lah knpa mesti nk bnOh diri.... cba try tgk Org2 kt negara yg perang or negara yg terkna bencana or negara miskin berpenyakit---diorg suma punya la struggle utk idOp, pOmpuan ni plak dOk sebOk nk mati (igt mati tu serOnok mcm men dam aji ke)....dah byk sgt ke amalan + pahala yg nk mati sgt tu???




nilah dia muda mudi remaja zmn skang (wlupOn aku pOn remaja gak---malu nk ngaku remaja,minah ni dah rOsakkan 'title' remaja tu)....ustazah ampa x ajaq ka kt skola agama dlu2 yg bnOh diri tu dOsa besaq!!! (ampa ni dOk wat taik mata dlm kls tym ustazah ajaq)... nyawa kita  ni hanya pinjaman dari Allah... kita x da hak nk bnOh2 diri neh...haram syurga  bg Org2 yg bnOh diri neh.... masOk neraka weyh!!!

dOsa sbb bnOh diri tu 1 hal dah, dOsa wat mak bapak menitiskan air mata lg....dOsa memalukan mak bapak  lg...kesian la kt diOrg carik duet pepenat nk bg kOrg ckop mkn pakai n tempat tggl yg sempurna, kOrg senang2 je nk bnOh diri...sekurang-kurangnye klu x dpt nk bls jase mak bapak kOrg, jgn la malukan mereka dgn melakukan sesuatu yg amat memalukan  mcm yg dilakukan oleh perempuan diatas neh...
.
.
.
harap2 saudara mara jiran terdekat aku x da la yg wat perangai lagu neh (mcm pOmpuan yg trjOn bangunan tu)...memalukan ja....apa2 pOn klu kita still berpegang kpd rukun yg 5 n percaya kpd rukun yg 6 tu (rukun islam n rukun iman...ampa igt x?) Insya Allah kita terpelihara dr perkara2 yg mungkar mcm neh...

..........................................

credits tO: sdr ikram dhani evans (fesbuk)
               :ahmadiah---gambaq kbmall (flickrs)
               :kak sOl n http://www.liyanaa.com/---gambaq pOmpuan yg tunjuk brani trjOn dr tgkt atas kbmall
          

3 comments:

zezolla_atin said...

peerrgghhh...

penuh emosi..

hehe..

*thumbs up !

cHeNtA cHayAnG nUrUl said...

mieraa...
chanteqnye blog kamu...
ngeee...

pompuan tuh pendek akal...
xpk baik buruk...
main amek jalan mudah aje...
ttbe geram pulak kt dia...
ngeee...

meymey mira meenachi said...

aten n nurul: ttengs kOmen...
nurul:hehehe...blOg nurul pOn chanteq jgk~~~